06-273 287 95 info@natuurlijkgerda.nl

Het is hoogzomer. De kustlijn van Zuid-Frankrijk naar Italië rijden we. San Remo hebben we achter ons gelaten en nu gaan we richting Imperia. Aldaar overnachten we op een kleine camping praktisch direct aan het strand gelegen. Er is nog plek voor een tentje en dit keer niet op een jongerenveldje. Helemaal goed. Ons piepkleine pop-up slaaptentje doet dienst als nachtverblijf. En twee luxe klapstoelen met een eettafel zijn ons enige comfort. De VW-bus herbergt ons overige materiaal. Het is een schuur voor de fietsen, een kleedkamer, een opberghok, een verzamelplek, noem maar op. De babbeltruc bij binnenkomst op een camping is als volgt.

Is er nog plek voor een tentje?

Joh, zo’n piepkleine versie. En als er dan plek is – behalve tussen de jongeren van 16 tot 18 jaar -, pas dan komen we met de VW-bus op de proppen haha. En dat werk altijd. Top! Op deze volkse camping genieten we overdag van de omgeving en het zonnige weer. De zon aanbidden doen we op het nabij gelegen strandje. Kiezels vindt je er overal en een beetje zacht zand richting de zee. Alle locals kun je er vinden want het is augustus en dan is het DE vakantiemaand voor Jan en alleman. ’S avonds wordt het er behoorlijk druk in het lokale restaurantje die zich op de camping bevindt. We zijn wel in voor avontuur en laten ons een klassiek menu welgevallen. Heerlijk vertoeven op het buitenterras op een verdieping en ons laten bedienen door de locals. Ze maken zich niet al te druk om de taalverschillen en wij ook niet.

Een heerlijke risotto laten we ons aanbevelen.

Heerlijk valt ie in de smaak en de zachte rode wijn smaakt er voortreffelijk bij. Zacht en romige risottorijst smelt op je tong en de smaken van de tomatensaus doet het zo goed! Na enige uitleg van het gerecht zijn we de volgende dag op zoek gegaan naar een nabijgelegen supermarktje met biologische producten. En daar vonden de lekkerste rijst voor risotto met olijfolie. Een pak en twee grote flessen zijn mee huiswaarts gegaan dat zul je begrijpen. Ik wens je een genoeglijke avond met in gedachten het nagloeien van de zon op je huid, een zacht zeebriesje om je af te koelen en het rappe en zingende Italiaans om je helemaal tot rust te laten komen. Smakelijk!

Ingrediënten voor 4 personen:

15 gr roomboter

Scheutje tamari

Aan de slag met de Thermomix TM6:

De Parmezaanse kaas in 10 sec/stand 10hakken tot fijne korrels. In een kom doen en op zij zetten.

Het rundergehakt samen met 1 el olijfolie in de mengbeker doen en kook deze in 4,5 minuut /120 graden/snelheid roeren. In een kom doen en opzij zetten.

Doe de wortel, groene paprika en sjalot (in stukken van 2-3 cm) in de mengerbeker en hak 3 seconden/stand 5. Duw met een spatel alles naar onderen in de mengbeker.

Nog 1 el olijfolie toevoegen en 2 minuten 120⁰ Celsius/snelheid 1 fruiten. Voeg de rijst toe en laat deze 3 minuten/100⁰ Celsius/snelheid 1 stomen. Voeg het water, het bouillonblokje, de tomaten, Italiaanse gehaktkruiden, zout en peper toe en roer 5 seconden/snelheid 2. Laat de inhoud van de mengbeker nu koken voor 20 minuten/100⁰ Celsius/roteerstand roeren. Voeg het gestoomde rundergehakt, 30 gr geraspte kaas en een klontje boter toe. Roer met behulp van de spatel alles door elkaar. Onmiddellijk opdienen met de Parmezaanse kaas.